חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע לא כדאי לוותר על הסכם שותפות מוגבלת?

כשאתם יוצאים לדרך עסקית חדשה כשאתם היחידים שעומדים בראשה, אתם יוצאים לדרך שבה אתם מקבלי ההחלטות הבלעדיים, אתם המשקיעים היחידים ואתם, בהתאם, גם המרוויחים היחידים מכל העניין הזה. לעומת זאת, דרך עסקית שקשורה גם בשותפים נוספים היא דרך שמתנהלת בצורה קצת שונה, ובהתאם עלולה להגיע לכל מיני צמתים לאורך הדרך. הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם שאתם פשוט לא יכולים לוותר עליו בדרך לפתיחת עסק עם שותפים, והנה הסיבות מדוע.

הסכם שותפות מוגבלת לשם מניעת אי הבנות

הסכם שותפות מוגבלת הוא המסמך שבו מרוכזים כל הסעיפים החשובים לשותפות שלכם. במסגרת הסעיפים יצויינו תחומי האחריות של כל שותף ושותף, היקף האחריות, היקפי ההשקעות של כל אחד מהם ועוד, כך שכל צד ידע את מקומו בדרך העסקית.

באופן הזה, כאשר כל הנושאים מונחים על השולחן ומדוברים מבעוד מועד, אין כל צורך להגיע לאי הבנות בין הצדדים, ואפשר לצאת לדרך עסקית כשכל אחד יודע בדיוק מה תפקידו ומהם תחומי האחריות שלו.

מה עושים כשהסכם שותפות מוגבלת לא מכובד על ידי אחד הצדדים?

במידה ונחתם הסכם שותפות מוגבלת וברגע האמת אחד מהצדדים לא מכבד אותו, תוכלו לדעת שיש לכם בכיס מסמך משפטי שיכול להגן עליכם ולעזור לכם לתבוע את אותו הצד. ברגע שיש לכם מסמך שמעגן את כל הפרטים החשובים, ניתן להשתמש בו ברגע האמת כדי להגן על עצמכם.

בהיעדר הסכם שותפות מוגבלת – גשו להליכי גישור או בוררות

אם יצאתם לדרך עסקים ללא הסכם שותפות מוגבלת חתום, דעו שברגע שתצוץ בעיה אתם יכולים לפתור אותה באמצעות הליכי גישור או בוררות. הליכים אלו הם הליכים ידועים ליישוב סכסוכים, ויכולים לסייע גם לכם.