חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולים לתיכון? שימו לב לציוד שאולי תצטרכו

לאורך השנים נראה כי ככל שבני הנוער גדלים ועולים בין בית הספר לחטיבה ולתיכון כך קטן התיק איתו הם מגיעים למסגרת הלימודית ומצטמצם הציוד האישי הנדרש. תלמידי התיכון של ימנו לרוב יבחרו בתיקי בד קלילים לגבם, יגיעו אל ספסל הלימודים עם ציוד מועט כאשר הפריטים "החשובים" ביותר שיהיו להם בתיק הם כסף לקפיטריה ומפתח הביתה.

יחד עם זאת, בתכנון רכישת הציוד לבית הספר עבור הצעירים המתבגרים, חשוב להביא בחשבון לצד ציוד החובה הרגיל והמוכר גם ציוד נלווה אשר נקבע על פי מגמת הלימוד הנבחרת, כך לדוגמא:

ספרי לימוד – נתחיל כמובן בבסיס המוכר, ספרי לימוד לתיכון בהתאם להנחיות בית הספר / משרד החינוך / מגמת הלימודים, עם פיצול על פי יחידות לימוד במקצועות הליבה. ניתן כיום גם לרכוש ספרי לימוד יד שניה אשר זולים משמעותית מספרים חדשים ומומלץ לבדוק האם בית הספר משתתף בפרויקט השאלת ספרים, במסגרתו הספרים נרכשים ברכישה מרוכזת ומושאלים לתלמידים לשימוש לאותה שנה תמורת סכום סימלי בלבד.

מחשב נייד – תיכוניסטים רבים עברו בשנים האחרונות מכתיבה ידנית להעברת סיכומים ללפטופ, אולם תלמידי חטיבות התקשורת השונות בתיכון יזדקקו לו לא רק לצורך איסוף ותיעוד חומר לימודי, כי אם גם לצורך שימוש בתוכנות וידאו, תוכנה גרפית ויישום תחומי הלימוד המתקדמים טכנולוגית אותם הם לומדים. גם תלמידי מגמות ההנדסה והאדריכלות יזדקקו לעבודה אל מול תוכנות מחשב. חשוב לציין כי בתי הספר התיכוניים מספקים חדרי מחשבים עבור התלמידים בזמן השהייה בבית הספר והלפטופ לרוב ישמש לעבודה ולתרגול בבית.

ציוד אומנות – תלמידי מגמת האומנות לצורך העניין יזדקקו להרבה יותר מטושים וכמה עפרונות צבעוניים ולאורך השנה כולה תצטרכו להשלים עבורם ולרכוש חומרי גלם שונים דוגמת כן ציור, לוחות קנבס, בדים ופולימריים שונים וכו'.

תיאטרון – תלמידי מגמת התיאטרון לדוגמא עסוקים באיסוף של פריטים, לא תמיד בידיעה היכן ישרתו אותם. דווקא כאן לא מדובר ברכישה מסודרת, כי אם בערנות, איסוף ושימור בערך של כל פריט. מקל סבא? מדים ישנים? צעיף צבעוני? ערכת איפור ישנה? לכל דבר יימצא כנראה שימוש בבוא העת.

בנוסף לאלו, יידרשו גם מוצרי הבסיס לתלמידי התיכון בכל המגמות דוגמת קלסר הכולל חוצצים להפרדה מסודרת בין תכנים ומקצועות, מחשבון כיס מורשה לבחינות ולבגרויות, מילונית אלקטרונית של אוקספורד לתרגום אנגלית-עברית, כלי כתיבה ומחברות A4 שורה אחת.